Roadtrip Oostkust

14203362_1156276744444902_5122444064897454579_n

Roadtrip Cairns tot Melbourne

Vanaf eind juli was ik klaar met het werk als aupair. Mijn vriend kwam naar Brisbane en maakte kennis met mijn gastgezin en ik liet hem Brisbane zien. Na twee dagen nam ik afscheid van de familie, ik had een mooie boomerang en ketting meegekregen. Daarna werd het écht tijd voor onze roadtrip. We vlogen naar Cairns (North Queensland), overnachtten daar één nachtje in een hotel en huurden daarna een campervan. Wat was het mooi daar in het tropische noorden! Alles was zo enorm groen! Het tropische regenwoud grensde aan de oceaan en dat leverde bijzondere plaatsjes op. We zijn met de campervan eerst naar het noorden gereden om Port Douglas en het Daintree Rainforest te bezoeken. Daintree is het oudste regenwoud ter wereld en de dag dat we hier waren was het ook echt vochtig en klam weer. We hebben heerlijk in het regenwoud door de modder geklauterd en kwamen onder de rode modder weer terug. Op de weg uit het regenwoud kamen we de bekende Cassowaries tegen, vandaar alle waarschuwingsbordjes en drempels.

Atherton en Great Barrier Reef

De volgende dagen reden we langs de Atherton Tablelands, een stukje Outback en hadden we een duiktrip in Cairns naar het Great Barrier Reef. Wegens de harde wind, en het slechte zicht was dit niet zo’n succes. Het stuk waar we doken was niet zo kleurrijk en er waren niet zoveel dieren te zien. De volgende dagen reden we verder naar het zuiden met een stop bij Townsville en een dagje op Magnetic Island, een supermooi eiland waar we koala’s en kangaroos gespot hebben. Daarna reden we door naar de Cassowary Coast en Airlie Beach. We maakten een zeiltrip naar de Whitsundays, een prachtige eilandengroep met het witste strand ter wereld. Het snorkelen hier was super! Het koraal was heel kleurrijk en zat vol met vissen, en ik heb zelfs een zeeschildpad gespot. We overnachtten voor het eerst op een betaalde camping in verband met het strenge campingverbod in deze omgeving. De volgende dag reden we door naar Noosa, een supertoerische kustplaats, waar we voor het eerst walvissen hebben gespot.

Rainbow Beach, Byron Bay en Sydney

14100474_1156277097778200_6946458733337485280_n14089013_1156277284444848_5636463096961004626_n

Vervolgens reden we door naar Rainbow Beach, waar we gestruind hebben op de prachtige zandverstuiving. De volgende dag reden we door naar Byron Bay, een tocht van een aantal uurtjes. Daar maakten we de bekende kusttocht naar de oudste vuurtoren van het land om te genieten van het mooie uitzicht. Dit stukje was het meest oostelijke puntje van het vasteland. Daarna was het alweer tijd om te rijden naar Sydney. Met een veerboor steekten we de rivier over om door te varen onder de Harbour Bridge en uit te komen bij het Sydney Operahouse. Met een wandeling door de vroege avond konden we de stad bewonderen in de mooie verlichting. De volgende dagen brachten we door in en om de stad, aan het bekende strand Bondi Beach en een dagje in het centrum. Daarna brak het moment aan om de Blue Mountains te bezichtigen. Een stukje adembenemende natuur met supermooie bergen en kliffen in een blauwe gloed van de Eucalyptus bomen. Hier maakte we een uitdagende wandeltocht van ruim 4 uur. 14205925_1156277137778196_2088930767483861785_oLangs de
kliffen afdalen en vervolgens weer omhoog klimmen om de mooiste watervallen en vergezichten te zien. We overnachten op een supermooie boskampeerplek midden in de natuur en maakten een lekker kampvuurtje met gesprokkeld hout. De volgende dag besloten we nu op een rustige manie14203328_1156277014444875_8947046544907325650_nr een ander stuk van de Blue Moun
tains en de beroemde Three Sisters te bekijken door gebruik te maken van de Skyrail, de steilste treinrails en kabelbaan ter wereld.

Canberra en Melbourne

Daarna gingen we op naar Canberra, de hoofdstad van Australië, waar we een bezoekje pleegden aan het parliamentsgebouw. We reden daarna door richting het zuiden en kwamen aan de eind van de volgende dag alweer aan in Melbourne. Daar genoten we in de avond van deze artistieke stad, met leuke straatmuzikanten en bijzondere gebouwen. De volgende dag reden we naar de kust om de Great Ocean Road te rijden. Echter was het slecht weer en zijn halverwege weer terug gegaan omdat deze toeristische trekpleister toch tegenviel. We hadden al zoveel mooie kust plaatsen en wegen gezien dat deze geen indruk meer maakte. Hierna volgde een nachtje in een hostel omdat we de campervan al moesten inleveren. De laatste dag hebben we Melbourne  nog eens verder bezichtigd en hebben we het afgesloten met wat eten met een aupairvriendin van mij die ons ook afzette bij het vliegveld. En daar vlogen we, op naar Bali.