Down Under: Het avontuur start

Op maandag 18 April was het zover, ik begon mijn reis vanuit Oene (Gelderland) naar Brisbane (Queensland). Op maandag vertrok ik om kwart over 6 in de ochtend om vervolgens vanaf Deventer met de trein naar Düsseldorf te reizen waar om 11.30 uur mijn vlieguitg vertrok naar Abu Dhabi. Het zou een lange reis worden en ik zag er best tegenop, maar uiteindelijk is het mij erg meegevallen. De treinreis naar Düsseldorf was zo voorbij. Vervolgens daar het vliegtuig op wat ook geen probleem was, ik vloog met Etihad, en had een hele fijne service aan boort. De 7 uurtjes in het vliegtuig prima vermaakt met boeken lezen, over de woestijn uitkijken met mijn plekje aan het raam en muziek luisteren. Vervolgens had ik 1,5 uur overstaptijd in Abu Dhabi, iets waar ik wel gestresseerd over was. Maar bij de douane gaf ik aan dat ik snel bij mijn volgende vlucht mocht zijn, dus was meteen aan de beurt, hard over het vliegveld lopen en ik was ruim op tijd bij mijn Gate. Ik had ondertussen wel erge honger, want op de vorige vlucht hadden we al wel lunch gehad maar geen diner. In het volgende vliegtuig kregen we om 23.30 uur ons diner… Maar ondanks dat dit keer het eten niet echt te eten was, het toch maar naar binnen gewerkt om met een volle maag te kunnen slapen.. Vervolgens gingen de lichten uit en probeerde ik te slapen. Ik heb het volgehouden bijna 8 uur mijn ogen dicht te houden en te dommelen, maar slapen lukte niet echt… De volgende uren heb ik mij vermaakt met wat lezen, muziek luisteren en een film kijken, maar die gingen zo voorbij… Voor de landing kregen we nog een licht diner, wat ook niet te eten was… dus maar wat laten staan… En daar landden we in Brisbane om 17.40 uur op dinsdag:) De Boarder Security was hier vrij streng, dus stond ruim een half uur voor de paspoort controle te wachten en moest daarna nog door honden besnuffeld worden omdat ik zand onder mijn zolen had, maar dat was goed dus toen mocht ik doorlopen! En daar wachtte miIMG_4702jn gastgezin (Elizabeth (5), Penelope (2), Kirsty (31) en David (30) ) op mij, mijn oppaskindjes kwamen meteen naar mij toe met een mooie tekening met mijn naam erop! Ook de ouders waren erg aardig en geïnteresseerd. Vervolgens reden we naar hun huis, waar ik de kindjes en ouders mijn cadeautjes gaf en daarna ging dineren met het gezin. Eindelijk eens lekker eten!! David is chefkok geweest, dus heb hier qua eten niets te klagen:)

VanIMG_4700daag had ik een rustig dagje, ik mocht uitrusten van mijn jetlag, maar heb helemaal geen last daarvan:) Het was een stralende dag, volop zon en een heerlijke 28 graden! Vanochtend maar even mee gegaan met het naar school brengen van Elizabeth. Helemaal trots ging ze mij aan haar juffrouw voorstellen! De ouders hadden ook vrij vandaag dus ik hoefde verder niets voor de kinderen te doen. Ik ben even met Kirsty een Australisch bankpasje en simkaart gaan halen, kleine boodschapjes doen en daarna gingen we lekker bij de Kebabzaak lunch halen. ‘S middags ging ik het park dat 5 minuutjes lopen van ons huis af is bezoeken. Hier heb ik heerlijk gewandeld en foto’s gemaakt. Zoekende naar ‘bijzondere’ dieren kwam ik op een gegeven moment een schildpadje tegen die ik zag doordat ik met mijn zoomlens op een eend inzoomde en toen was ik helemaal verrast!! Even later zag ik een heleboel schildpadjes zwIMG_4640emmen, echt superleuk!! Ook kwam ik nog een eng doorzichtig insect en boskalkoen tegen, heel gaaf! Vervolgens heb ik nog even gespeeld met Elizabeth en Penelope, dineren en nu zit ik op de bank dit blog te schrijven. Zin in mijn avonturen hier… Morgen mijn eerste lesje links autorijden.. Ben benieuwd!!